lördag 5 april 2014

Satir=Fängelse Sverige 2014

Dan Park delar ut papper till papperslösa


Dan Park en i mitt tycke en udda och kul konstnär som även är godhjärtad och hjälpsam se bilden ovan.Han har  alltså blivit dömd till 3 månaders fängelse plus dyrbara böter.Motiveringen  är så klart den berömda "hets mot folkgrupp" lagen en mycket användbar lag för de styrande till det mesta som misshagar dem. En annan motivering lyder så här citat ”Vid utövande av yttrandefriheten finns en plikt att så långt som möjligt undvika uttalanden som är omotiverat kränkande för andra och därför utgör ett angrepp på deras rättigheter och som inte bidrar till en debatt som kan medföra framsteg i umgänget mellan människor slut citat.

-Inte bidrar till en debatt som kan medföra framsteg i umgänget mellan människor-Nu vet jag inte i vilken mån konstnären ville debattera eller umgås med de människor han satiriskt avbildat.
Även jag skriver satiriskt som jag har gjort och fortsättningsvis kommer att göra om politiker om offentliga personer etc så är det inte för att jag vill umgås med dessa möjligen att jag vill skapa debatt och upplysa de oupplysta om de tillkortakommanden som de av mig omskrivna personerna anser jag inneha men det är jag det.Oavsett så kan man alltså konstatera uttrycker du "fel åsikt" skriver du satiriska texter eller producerar konst av samma slag eller av ett slag som inte passar "makten" då skall du tystas antigen genom en självutnämnd "trolljägare" som går mammons ärenden, eller ett rättsväsende som endast existerar vid namn och går maktens ärenden.Sverige 2014 skrämmer mig.
Följer du med vinden kan du bli bortblåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar