fredag 29 mars 2013

Älskar Sverige avskyr svenskarna.

Pool
På vakt för fosterlandet.


Rubriken kanske är lite hård  men är den det egentligen? avskyr man inte dumhet innerst inne jag gör det.Och frågan jag ställer mig med dessa rader är svensken dum korkad eller bara allmänt ointresserad.Offrar man glatt sina barn och barnbarn och kommande generationer och hur längre skall svensken tiga still.   

Vem vaktar vårt fosterland i dag? Inte är det våra svenska politiker som delar sina riksdagsplatser med människor som är födda i andra länder. Det fint och bra det. Men är det verkligen det? Varför tex sitter det en av moderaterna tillsatt muslim i vår riksdag?  Han är heller inte den enda det finns 15-20 till  Vad skall han anses tillföra oss en människa med medeltida värderingar en muslim som enligt sin ideologi och sin  lära skall föra krig emot oss bekämpa oss otrogna. Den mannen placerar man i försvarsutskotten visserligen som suppleant men ändå  helt obegripligt återigen ställer jag frågan varför?  Varför sitter det människor som inte är födda i vårt land satta att representera oss och besluta vad som skall göras i Sverige.Det är inte rätt anser jag oavsett hur integrerade och hur "svenska" dessa människor anses vara.  Det är inte rätt. Vem vill det svenska folket uppenbarligen illa? Och vad tycker svenska folket själv om det? Tycker det svenska folket någonting alls? Finns det några åsikter runt det berömda köksborden och fikaplatserna på jobbet. Diskuteras det verkliga händelser eller är det bara "mello" som denna ursäkt till  melodifestivalen så klatschigt kallades i år.
Jag älskar Sverige.Sverige är mitt land men är svenskarna mitt folk?
Svaret kanske kommer 2014 om vi inte hunnit drunkna i den kötttsunami som väller över oss i jakt på vår välfärd och våra via skatt inbetalda kronor.


Följer du vinden kan du bli bortblåst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar