lördag 30 mars 2013

Jesus var en utomjording.



Glad Påsk tillönskar vi nu allt och alla.Och visst är det bra, jag föredrar glada människor som äter ägg och skinka och dricker påskmust i strida strömmar.Påsken är även en religiös högtid om man nu är lagd åt det hållet.Vi vanliga dödliga ser väl på påsken som en helg med lite mer och längre ledigt och en orgie i god mat för den som har tur och råd.
Jesus var och är för en del ännu huvudpersonen på påsken.Jesus som utförde mirakel, helade de sjuka, och återuppstod själv om jag nu inte minns fel.Jag har massor av gånger tänkt att jag skulle läsa den där bibel som har så stor betydelse för många än idag men det har inte blivit av.Personligen så tror jag att denne Jesus var från en helt annan planet och civilisation hitskickad för att kolla läget här på vår jord. Väl framme så insåg han att vi var så erbarmligt underutvecklade så vi var för det första inget hot mot hans egen civilisation och han tyckte synd om oss så han bestämde sig på stående fot att hjälpa till en tid. Han kunde nog aldrig förstå att det han gjorde och utförde skulle bli till en religion. Tänk om hans ättlingar och hans folk sitter där ute i universum och skrattar åt oss och säger kommer ni ihåg den där Jesus när han var på spaningsuppdrag på Tellus den killen snackar jordborna om än i dag.
GLAD PÅSK!!



Följer du vinden kan du bli bortblåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar