torsdag 24 oktober 2013

Ett helt folk och dess land försvinner men då är det tyst.

Först vill jag bara klargöra att den lokalblaska som kommer i min väg gör så helt gratis. Och ja jag erkänner jag bläddrar oftast igenom eländet på min väg till Hälge och Hagbard och dess väg till återvinningen. Och den bästa tidning jag slapp läsa  var för någon vecka sedan då de sk. journalisterna minsann skulle visa att de behövdes och gav ut en tidning med tomma blad. Förövrigt den enda gången jag kunde lita på budskapet som serverades oss läsare.
Jag har läst lite om något som kallas dokument Malmberget skrivet av utflyttad som intervjuat utflyttade.
.I Malmberget bodde det en gång 12000 personer  i dag 4900. I dag snabbt hopkokat pga gruvnäringen så är Malmberget i princip ett stort hål den som är intresserad kan googla. Visst det är tragiskt när människor på en ort tvingas till att flytta absolut.Men om man ställer det emot vad som skulle hända om gruvbrytningen aldrig hade ägt rum vad skulle de 12000 leva av då? Hade de tvingas flytta i alla fall för att försörja sig ja mest troligt.
Men samma utflyttade journalist som så känslosamt skriver om Malmbergets öde eller någon av dennes kollegor har jag aldrig sett skriva ett ord om vårt hela svenska folks öde och den mörka framtid vi går emot om massinvadringsvansinnet fortsätter. Ett helt folk håller sakta men säkert på att försvinna och inte ett ord.
En massa snyftare om någon stackars "flykting" som levt här som illegal  och skall utvisas kan jag läsa om nästan dagligen .Men folkutbytet som nu sker och därmed mordet på svenska folket är det tyst om.
Tyst som i graven.
 Sen vill jag tillägga att de utländska exploatörer som nu opererar i vårt land i princip är tjuvar occh stölden är sanktionerad av våra styrande dumskallar, då den ersättningen för att lägga beslag på våra naturtillgångar är med tanke på vad som utvinns "en fjärt i rymden"

  Trevlig Helg.

Följer du med vinden kan du bli bortblåst.

http://affes.wordpress.com/2013/10/17/folkutbytet-fortsatter/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar