söndag 17 juni 2012

Sverigedemokraterna och jag del 1

Sverigedemokraterna och jag har gjort slut, eller rättare sagt så har jag gjort slut genom att begära utträde, jag har även lämnat mitt förtroendeuppdrag som sekreterare i kommunföreningen. Varför då kommer genast frågan, andra frågan är "har du blivit utesluten" Här på bloggen kommer jag förklara  varför jag valde att lämnat partiet.
 Det har kommit till min kännedom att det sprids direkta lögner om varför jag valt att lämna både från nuvarande distriktsstyrelse och riksombudmans håll. Vilket jag finner ytterst beklagligt, och den direkta orsaken till varför jag alls skriver någonting om SD.
 Jag hade inte tänkt skriva någonting annat än att jag valt att lämna Sverigedemokraterna vilket jag även skrivit på min logg på FB, då jag inte tycker det gagnar politiken.
 Men efter snart ett år med ständig irritation över sakernas tillstånd så har jag nu faktiskt tröttnat på vissa företrädares absoluta stadgebrott,förtal, påhittade anklagelser, uteslutningsärenden, vissa företrädare tycks även inneha något slag av "frikort" och är immuna mot uteslutningar vilket har medfört att dom kan bära sig åt hur som helst i princip, listan kan göras lång och här kommer min version på hur jag upplevt mitt medlemskap och min gräsrots tillvaro med att försöka sköta en kommunförening.

Alltsedan Ny demokratis uppgång och fall så har jag sökt efter ett parti som speglat min uppfattning om Sverige och oss svenskar som bor här, och det hittade jag inte förrän 2006 då jag fick upp ögonen för Sverigedemokraterna.
Följaktligen så fick dom min röst för första gången 2006 sedan har det rullat på, tillgången till information via internet har verkligen öppnat mina ögon och mer och mer och fått mig att vilja göra någonting, påverka förändra men vad kan jag som enskild liten medborgare göra bloggar var inget stort fenomen som i dag och inte så många forum fanns som jag hittat till.
2010 var året för mig då jag bestämde mig och för första gången i mitt liv ansökte om medlemskap i ett parti och partiet var då Sverigedemokraterna.
Jag fick kontakt med några lokala förmågor och vi började bearbeta kommuninnevånarna med tidningar flygblad etc vi kontrollerade att våra röstsedlar fanns överallt i kommunen dom hade nämligen en konstig förmåga att försvinna.
Valdagen kom och den glömmer jag aldrig, så otroligt glad jag blev och det var en närmast overklig känsla  och vi lyckades även knipa ett litet mandat i vår stad.
Men säg den lycka som varar...... del 2 kommer snart i en dator nära dig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar