onsdag 20 juni 2012

Varför jag blev politisk gräsrot


Denna text glömde jag publicera innan Sverigedemokraterna och jag sorry.
Bakgrund.

Politiskt sett har jag alltid varit mer blå än röd och jag har aldrig haft förståelse för partipiskor eller dylikt precis som hela mitt liv i övrigt så har jag alltid velat tänka själv sällan eller aldrig har jag tagit den lättaste vägen och återkommande har jag varit och är alltjämt för tjurig för mitt eget bästa.

Min åsikt om hur landet skall skötas allmänt och vem och vilka som skall ges privilegiet att bebo mitt land har alltid varit lika glasklar då som nu.

Är du gäst så är du välkommen under en begränsad tid och du skall ha kapital för ditt uppehälle njut av mitt vackra land och lämna det på samma sätt som du fann det och du är välkommen igen.

Hittar du kärleken eller ett arbete där du kan bidra och försörja dig och det dina, du gör ditt yttersta för att trivas och leva och bo i mitt land på samma sätt som jag så välkommen.

Men något gick fel i all vår svenska godhet någonstans redan på Palmes tid, helt plötsligt så var det välkommen du främmande" vem som helst" här i Sverige har vi det alldeles för bra, så bra att vi svenska medborgare nästan sedan vi kastat av oss kristendomens tunga ok blivit lite olydiga men bara lite.
 Vi hade fackföreningar som bestämde i vilket parti vi skulle vara medlem, och hur vi skulle rösta vi hade välfärd så det räckte nästan till hela världen och det hade vi ett tag, vårt land som var relativt oskadd från krig upplevde en blomstrande industrialisering men det var då.

Idag har det mesta av vår industri flytt landet och den enda sektor som sväller är tjänstemän i kommunal och statlig regi, samt dem som skall betjäna oss i vår riksdag även riskkapitalbolag privata assistansbolag som täljer guld av oss skattebetalare börjar bli rejält feta.

Men det gör ingenting "det går bra för Sverige, vi har råd, Sverige är ett rikt land"det säger han med hästsvansen och vår börs och det säger han som inte vill göra skillnad på "vi och dom" bara dom inte är etniska svenskar så då måste det vara sant.

Men om det nu är sant varför har vi neddragningar i massor ute i kommunerna överallt saknas det pengar varför då?

Ja det är väldigt enkelt för trots att Sverige i dag inte är alls på långa vägar den rika nation vi var, så har våra imbecilla styrande i vår riksdag som vi avlönar och som skall antagas arbeta för oss skattebetalare och för vårt svenska folk alldeles spårat ur.
 Något slag av kollektivt hjärnsläpp har drabbat våra folkvalda, här gäller devisen allt åt alla bara du inte är svensk hit till mitt land kan du komma tomhänt visserligen för lånade pengar men det är ingen fara dom får du främling igen hundrafalt i bidragsregnet som faller konstant över dig.
 Du käre främling du behöver absolut inte känna något krav eller uppleva att du behöver prestera något som helst snarare tvärtom, kom med så många krav som möjligt vi har specialutbildade tjänstemän som hjälper dig med allt du kan tänkas behöva.
 Språket är inget problem det är inget du behöver lära dig,vi har tolkar i massor bete dig i princip hur du vill begå brott så får du fri kost och logi dessutom betalt och får träffa dina landsmän för givande planering i lugn och ro.
 Våra vackra  svenska kvinnor står till ditt förfogande betrakta dom som dina  det bara att berika på, straffskala har vi knappt om det inte gäller fortkörning tjuvjakt eller skattebrott eller om du nu som etnisk svensk skulle vara oförskämd mot en viss folkgrupp då jä..ar.

Vet du inte vad du heter eller var du kommer ifrån så vet du garanterat inte heller hur gammal du är, och med all säkerhet så är du då ett stackars "ensamkommande barn" även om du har skäggväxt likt jultomten då har du verkligen dragit storvinsten.
Kanske så har du på något outgrundligt sätt trots din resa över halva jordklotet tappat dina identitetshandlingar, då kallas du papperslös på vårt nysvenska språk och det du är fint inga problem, här vankas det fri sjuk och tandvård i långa banor fri skolgång till dina barn. Och fina goda människor som gömmer och tar hand om dig i paradiset Sverige.

Att i princip konstatera att mina medmänniskor till stor del är så otroligt ovetande, och så indoktrinerade i snällismens värld att det blir vår undergång var för mig en chock.
 Jag kände att denna destruktiva utopi som nästan 90% av befolkningen lever i måste vändas för allas vår skull, och framförallt för våra barn.
 Så jag kände att här måste det göras en insats och började med mig själv med att rösta på Ny demokrati i två val via ett blått mellanspel sen var steget till Sverigedemokraterna 2006 till att bli medlem i detsamma väldigt enkelt.
 Här hittade jag ett partiprogram som passade som hand i handske, men handsken förvandlades till en tumvante och nu passar den mig inte alls.
 Dels beror detta på partiledningens agerande i olika frågor, och naturligtvis på en hel del andra orsaker som jag inte kommer att gå in på idag.
 Sammantaget gör detta att jag hellre vill lägga min energi på att rädda Sverige, än att sitta i en sandlåda det har jag helt enkelt inte tid till, det har ingen som värnar om vårt land.

Sverigedemokraterna har genom sitt inträde i riksdagen inte bara som parti gjort en enastående vandring och passerat en milstolpe i partiets historia.  JA vi har gjort skillnad och JA jag tror och hoppas att de fortsätter med detta och hoppas att det banar väg för fler Sverigevänliga partier.
 På något sätt så måste skutan moder Svea ändra kurs innan vi alla sjunker, och det låter sig inte göras av sittande 7 klöver.

Jag vill med dessa rader härmed meddela att jag lämnar mitt förtroendeuppdrag i kommunföreningen, och jag lämnar partiet.
 Jag lämnar aldrig arbetet för Sverige ett parti för mig är ett verktyg för att rädda vårt land, det är inte verktyget i sig som är det viktiga anser jag.

Jag vill tacka mina forna partikamrater vissa kommer säkert korka upp champagnen för att fira(så ock jag) och vissa tycker säkert jag sviker, men jag tror och hoppas att dom flesta accepterar och respekterar mitt val vi syns där ute. Tack.

Sverigevänliga hälsningar

Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar