fredag 25 maj 2012

Rasist javisst eller....

Jag kan skriva att jag är svensk det funkar, jag kan skriva att jag är både svensk och stolt över det om det gäller idrott.
Men tänk om jag skriver svensk stolt och nationalist  i samma mening nu jäklar ringer alarmklockorna hos de elitistiska rättrådiga globala godhetsivrande antirasisterna dom som är sååå mycket bättre än jag, dom som har en så mycket bättre människosyn än vad jag har, dom som hyllar alla människors lika värde dom som anser att "allt åt alla" gäller just precis alla som satt foten här i Sverige utom oss svenskar.
Om jag då anser och tycker att det är alldeles på tok att människor kan flyga över hela världen för 100 000 tals kronor för att slutligen hamna i Sverige och väl här  helt plötsligt inte ha ett pass eller handling av något slags som visar vem dom är eller vart dom kommer ifrån då ringer inga varningsklockor nejdå, svenska skattebetalare skall glatt och villigt ta emot och bekosta deras uppehälle år ut och år in under tiden dom överklagar sin rätt som dom inte har att vistats här till otroliga kostnader  då är jag främlingsfientlig gentemot dom stackars människor som flytt från krig och förtryck så dum och småaktig  jag då är och vilken unken människosyn jag lider av och framförallt jag är minsann RASIST.
 Rasist måtte ta mig fan vara det mest uttjatade ordet i dag i allafall i Sverige och det mest missbrukade sen tycker jag det är paradoxalt att rasistordet används så flitigt då det i andra sammanhang inga raser av människor påstås finnas "det finns bara en ras människan" 
Jag tar mig för panna och önskar en trevlig helg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar