måndag 28 maj 2012

Eurovision Song Contest - Baku 2012

Grattis Lorine "Loreen" Zineb Noka Talhaoui du ställde upp i en sångtävling för Sverige och sjöng en låt på engelska och framförde en slags dans och vann det var väl jättekul för dig.
 Grattis även till dom duktiga låtskrivarna jag har hört låten tidigare och visste inte att det var "vårt" svenska bidrag men jag tycker att låten i sig är jättebra.
Att jag inte fattar konceptet längre och bara såg en liten stund av programmet mest för att värdfolket tittade på detta innan jag kunde anständigtvis avvika  och eftersom vår melodifestival eller vad det nu heter med alla dessa uttagningar och extrachanser och allt vad det nu är för att lura "svensson" att ringa och rösta ihop mer och mer pengar som Herr Björkman och SVT kan spendera tycker jag helt enkelt är ett uselt koncept och följdaktligen så tittar jag inte längre och därmed har jag ingen nationellkänsla för detta, jag anser detta vara en slags musiktävling där alla sjunger på engelska och det stackars landet som vinner får stå för nästa tävling och dess skattebetalare för kostnaden. Tack men nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar